4. A vállalat marketingkörnyezete

iDevice ikon Bevezetés

Ebben a fejezetben megvizsgáljuk a stratégia és a környezet kapcsolatát, melyben nagy segítséget nyújt az alábbi ábra:




19. ábra
A stratégia és a környezet kapcsolata

 

A vállalat marketingkörnyezete azokat a külső tényezőket foglalja magába, amelyek hatással vannak a vállalatra, befolyásolják céljai elérésében, a megcélzott fogyasztói csoportokkal való kapcsolat kialakításban, fejlesztésben, megőrzésben. A környezetelemzés három fontos vizsgálati kritériuma:

  • célpiac-meghatározás - tömegpiac helyett homogén szegmensekre bontja a piacot és kiválasztja a számára legmegfelelőbb célcsoportot, így hatékonyabban tudja kielégíteni fogyasztóit;
  • stratégiaalkotás - a hosszú távú stratégia hivatott összhangot teremteni a piaci lehetőségek és a vállalati célok, erőforrások között;
  • piaci lehetőségek elemzése - a marketing információs rendszer folyamatos külső és belső információk és elemzések, a piaci lehetőségek/veszélyek és a lehetséges stratégiák felismerését szolgálja.