2. Vonzerő, rendezvények csoportosítása

iDevice ikon Bevezetés

A rendezvényszervezés különböző ágazatokból tevődik össze. Mint láthattuk, vannak cégek, amik kifejezetten egy típusra szakosodtak. Ahhoz, hogy felmérhessük, milyen tág is ez a piac, a következőkben bemutatom az egyes rendezvénytípusokat.

Ahhoz, hogy egy országot felkeressenek a külföldiek, sok, különféle feltételnek kell teljesülnie. Egy rendezvényre érkező résztvevő számára nemcsak az a fontos, hogy a rendezvény helyszíne megfelelő legyen, a tolmácsok szöveghűen tolmácsoljanak, hanem az is, hogy milyen környezetben szállásolják el; érti-e a pincér az étteremben, hogy mit szeretne rendelni, van-e a környéken érdekes látnivaló. De az is, hogy ha egyedül akar a kongresszus szünetében csatangolni a városban és nem talál vissza, az emberek készségesen útbaigazítják-e, vagy sem, szóval mindez döntően befolyásolja az adott országról kialakított képét.

Szögezzük le: a meglátogatott országnak, városnak, helyszínnek megfelelő vonzerővel kell rendelkeznie ahhoz, hogy a vendég jól érezze magát, s esetlegesen szabadidejében, szabadsága alatt visszatérjen e helyre, mint vakációs (szabadidős) turista. Mindez a legkülönfélébb rendezvények esetében is igaz.

Nézzük meg, mitől is függhet egy ország vonzereje, s vizsgáljuk meg azt is, miként lehet csoportosítani a rendezvényeket. Ebben a fejezetben kicsit barangolni fogunk a rendezvények világában. Minden hallgatónak kellemes barangolást!