Melyik állítás igaz a rasztergrafikára?
- A rasztergrafika olyan digitális kép, ábra, melyen minden egyes képpontot (pixelt) önállóan definiálunk.
- A rasztergrafika geometriai primitíveket (rajzelemeket), mint például pontokat, egyeneseket, görbéket és sokszögeket használunk képek leírására.
- A rasztergrafika alapvetően a 3D fejlesztések, modellezés és animáció során használt képtárolási eljárás.
Jelölje be a helyesnek vélt állítást!
Ha egy szabályos kört vektorosan készítünk, a következő információkat kell tárolnunk:
- a pixelek (képpontok) pozíciója és színinformációja.
- a kör sugara, a középpont helye, a vonal stílusa, és színe, a kitöltés színe.
- a kör alakzatot leíró raszterek pozíciója.
Melyik állítás nem igaz a rasztergrafikára?
- nagy fájlméret
- fotók tárolására ideális
- rögzített felbontás
- minőségromlás nélkül elvégezhető nagyítás
Melyik állítás nem igaz a vektorgrafikára?
- könnyű utólagos szerkeszthetőség
- alakzatok, kevés színből álló ábrák, 3D objektumok tárolására ideális
- rosszul nagyítható állományok
- feldolgozó szoftver szükséges a megjelenítéshez
Milyen lehetőségeket nem találunk a Flash eszközein belül?
- színátmenetek készítése
- vektoros rajzolás
- 3D animáció és modellezés
- rasztergrafikák vektoros állománnyá alakítása