Bevezetés

iDevice ikon

Köszöntjük Tanárként és Tanulóként abban a tanulási folyamatban, melynek célja, hogy a diákok elsajátítsák az információs rendszerek fejlesztésével kapcsolatos általános ismereteket, a tantárgyi tartalommal összefüggő problémamegoldás készségét, és jártasságot szerezzenek egy szervezési projektmunkában való részvételhez. Ez a tananyag három részből áll és annak az elektronikus sorozatnak a tagja, melyet az informatikai emelt szintű és felsőfokú képzésekhez, a rendszerfejlesztés témakör tanításához-tanulásához készítettünk. 

A feldolgozott ismeretanyag alapján e tananyagot ajánljuk mindazoknak, akik különböző szintű informatikai tanulmányokat folytatva, áttekintést szeretnének kapni az informatikai rendszerek fejlesztéséről, magáról a folyamatról, valamint a fejlesztés módszereiről és eszközeiről egyaránt. 

A tananyagot három részre bontottuk, melyek közül az első elektronikus kötet tartalmazza az információs rendszerekkel kapcsolatos alapfogalmakat, vagyis a szervezési alapismereteket. A második kötetben a szervezési munka általános életciklusát, annak feladatait, felmérő és elemző, tervező technikáit találja meg, míg a harmadik elektronikus kötetben a rendszerfejlesztés módszereivel és a CASE eszközökkel foglalkozunk.
Mindhárom kötet tartalmaz törzsanyagot és kiegészítő anyagokat. A kiegészítő anyagok nagy része az interneten található, ezért csak akkor tudja ezeket olvasni, ha van internetelérése. Sok feladatot készítettünk (megoldással együtt), mert az a tapasztaltunk, hogy ezek elvégzésével, vagy a megoldási minta áttekintésével sokat tanulnak a diákok.
Tananyagaink tartalmilag azonos szerkezetben és formai megoldással készültek. Minden anyag strukturált, azonos felépítésű tananyagegységekre osztott. Minden fejezet bevezetőjében eligazítást kap arról, hogy mit tárgyal az adott tananyagegység, majd az egységeket összefoglalók zárják, melyekben kiemeljük a legfontosabb részeket, rávilágítunk az összefüggésekre, esetleg a korábban tanultakra is hivatkozva szintetizáljuk az ismereteket.
Az elektronikus tananyag önálló tanulásra alkalmas, egy-egy részének áttekintése után a fejezet végén található kérdésekkel a tanulók saját maguk ellenőrizhetik tudásukat. A feladatok egy része tanári irányítással, más részük önállóan is elvégezhető. A tananyag végén olyan minta kérdés- és feladatsort találnak, melyet a témakör tanulási kimenetének követelménye alapján állítottunk össze. Ez használható a tantárgyi vizsgán a diákok tudásának ellenőrzésére is.
A tananyagot a szakképzésben, mind a nappali, mind az esti képzésben tanulók használhatják, de alkalmazásra ajánljuk akkor is, ha olyan felnőttképzési kurzust indítanak, melyben az önálló tanulást ötvözik a konzultációkkal, egyéni és csoportos gyakorlatokkal (e-learning illetve blended képzések). 

 

Kérjük, legyenek jó kritikusok, szakmai véleményükkel, észrevételeikkel segítsék a tananyag továbbfejlesztését. Közös érdekünk, hogy a lehető legjobb tananyag segítségével tanítsunk, tanuljunk.  

Megköszönjük, ha tanárként, diákként elküldik véleményüket! 

 

Szerzők