3.4. Flash és loadVars

iDevice ikon

Most, hogy elkészült az adatbázisunk, és a PHP kódunk, amin keresztül kapcsolódunk hozzá, már csak annyi a teendőnk, hogy létrehozzuk a Flash-es felületünket, illetve néhány sornyi szkriptet írjunk, amivel adatokat küldünk és fogadunk.

17. ábra
Vendégkönyv felület Flash-ben

Ehhez többek között két „input" dobozra (a név és az üzenet), egy dinamikus szövegre (ide kerülnek az eddigi bejegyzések, HTML formázott), és egy küldő gombra van szükségünk. Ahhoz, hogy adatokat tudjunk küldeni és fogadni a PHP segítségével, az úgynevezett loadVars objektumot fogjuk alkalmazni:

var kuldottadat:LoadVars = new LoadVars();
var fogadottadat:LoadVars = new LoadVars();

A loadVars objektumok képesek a load, send, illetve sendAndLoad metódusaikkal külső függvényeket meghívni, adatot kérve, vagy küldve, illetve mindkettőt egyszerre. Mi most két ilyen objektumot használunk: az egyik fogja fogadni a PHP általi lekérdezés eredményét, míg a másik az általunk beírt adatokat elküldeni neki.

Elsőként jelenítsük meg az eddigi bejegyzéseket a fogadottadat segítségével:

fogadottadat.load(„vendegkonyv.php");

 

Mivel ezzel csupán a válaszra vagyunk kíváncsiak, és adatot nem küldtünk, a PHP ki fogja hagyni az adatbázisba illesztést, és csak a lekérdezést hajtja végre, illetve a szöveges formázást. Az XML betöltéséhez hasonlóan itt is célszerű kiírás előtt megvárni, amíg ténylegesen megkapjuk az adatokat, úgyhogy rendeljük eseményhez:

fogadottadat.onLoad = function(){
bejegyzes_szoveg.htmlText = fogadottadat.vissza;
}

Már csak annyi a teendőnk, hogy a „küldés" gomb megnyomására a szkript el is küldje a szövegdobozba beírt értékeket a PHP-nak. Erre használjuk a másik loadVars objektumunkat, amiben elsősorban eltároljuk a beírt adatokat, majd mindezt elküldjük. Mivel felvitel után meg is akarjuk jeleníteni az új hozzászólást a vendégkönyvünkben, a sendAndLoad utasítást használjuk: ez elküldi a megadott értékeket a fájlnak, és egy célobjektumnak visszaadja a választ (ez a mi esetünkben a fogadottadat lesz).

18. ábra
Szkriptünk végső kinézete

A sendAndLoad paraméterei: a célfájl, a célobjektum (ahova a fogadott adatok kerülnek), és a küldés módja (GET, illetve POST).

Amennyiben ezzel készen vagyunk, publikáljuk a programunkat (File->Publish), és - miután megbizonyosodtunk, hogy minden szükséges fájlunk a szerver „www" vagy „htdocs" mappájában van - böngészőben nézzük meg az eredményt (http://localhost/flashfájlneve.html).