2.3 Összefoglalás
A jó embléma mindig egyszerű. Voltaképpen kifejezi a tervezőgrafikus látásmódját, munkamódszerét: előbb lecsupaszítja a témát, majd újra felépíti hozzáadva kreativitását, egyéni látásmódját. Az embléma néha meg is marad azon a „csupasz" szinten, és ez nem is baj. Talán a legegyszerűbb logó a világon a német híradástechnikai cég, a Blaupunkt emblémája: egy kék pont, hiszen a név is ezt jelenti. Mikor logót tervezünk, próbáljunk ellenállni a kísértéseknek, és mellőzzük a fölösleges díszítő effekteket, árnyékokat, szivárványszínű átmeneteket, még akkor is, ha látunk rá megvalósult példákat. A túldíszítettség ellentmond annak az elvárásnak, hogy a logó könnyen felfogható és rögzíthető jel kell, hogy legyen.
A fejezet zárásaként vessünk pillantást néhány, valóban értelmezhető, jelként funkcionáló emblémára, különösebb kommentár sem kell hozzájuk, mindegyik magáért beszél.
53. ábra
54. ábra
55. ábra
56. ábra
57. ábra
58. ábra