5.3 Tendenciák a csomagolástervezésben

iDevice ikon

Ebben a részben nézzük meg, milyen irányokat vesz formailag a grafika e területe, bemutatunk néhány díjnyertes tervet is.

 

A korábbiakban is láttunk példát arra, hogy a csomagolás grafika is szívesen él tipográfiai kompozíciók felhasználásával. Ezen az üvegen is ezt látjuk, visszafogott, akromatikus színkezelés, a fehér negatív szöveg formája és ritmusa a fő hatáskeltő.

95. ábra

De az itt következő luxus headset csomagolása is a visszafogott tipográfia eszközével él - a termék látványos megjelenítése mellett.

96. ábra

 

A less- is-more stílusú tipográfia az alábbi terven, diszkrét, kézimunkát idéző illusztrációval egészül ki. Hitelesebb így a természetre való utalás.

97. ábra

 

Kicsit hasonló a helyzet az alábbi ásványvíz grafikával is, de itt a név tipográfiája kapott egy egyedi, logószerű azonosítót is, a harmonikus elrendezésben minden az egyszerűséget sugallja - mint az illik is a témához.

98. ábra

 

Itt még mindig a természet a téma. Jó, ha a grafikai játék nem öncélú, jelen esetben a címke áttörése, az átlátszó rész csepp alakja jelentéshordozó is egyben: a tisztaságra utal.

 

99. ábra

 

Ritkán látunk az üzletek polcain ilyen puritán tejes dobozt. Pedig ha belegondolunk, nem mond kevesebbet, mint egy kifestőkönyvek stílusában megrajzolt tehén figura. De hát a tejnek nincs lehatárolható célcsoportja: mindenki fogyasztja, általában megjelenésében is jelentkezik az igények legkisebb közös többszöröse.

100. ábra

 

A líraiabb hangvétel is tovább él persze a minimál design mellett, erre látunk szép példát az alábbi kávé termékcsomagoláson, megfigyelhetjük rajta a digitális kézimunka remek alkalmazását:

 

101. ábra

102. ábra

 

Nem ritkaság, hogy a forma és a tartalom összecseng. Jelen esetben a külső csomagolás a bel tartalom, a csokoládé törésvonalaira utal.

103. ábra

104. ábra

 

Ebben az esetben pedig a külső csomagolás ügyesen játszik rá a termékre, ami itt egy divatos játékfigura:

105. ábra

106. ábra