2.1. Új munkafüzet létrehozása

iDevice ikon Célok

Példánkban a következő lépéseket végezzük el:

  • létrehozunk egy új munkafüzetet;
  • az eszköztárakat ki- és bekapcsoljuk;
  • elmentjük a munkafüzetet adott néven és helyre;
  • majd bezárjuk.

 

 

Indítsuk el az Excel programot!

Táblázatkezelő programunk az indítás után azonnal felkínál számunkra egy új, üres munkafüzetet. Amennyiben egy újabb munkafüzetet szeretnénk létrehozni, akkor kattintsunk a Szokásos eszköztár Új dokumentum ikonjára!

16. ábra
Szokásos eszköztár

Ezt a parancsot most ne adjuk ki, inkább a következő módszerrel nyissunk meg új munkafüzetünket. Ha a munkafüzetet egy sablon alapján szeretnénk megnyitni, akkor azt a Fájl menü Új dokumentum... menüpontjának a választásával érhetjük el.

A megjelenő munkaablakban az Üres munkafüzet parancsot választva egy üres munkafüzet jön létre a normál sablon alapján. Ha nem a normál sablon alapján szeretnénk létrehozni az új munkafüzetünket, akkor A saját számítógépen parancsot kellene választanunk.

 

17. ábra
Új eszköztár

Az Általános fülön választhatunk a gépünkön lévő Excel sablonok között. Jelen esetben csak a normál sablon létezik. 

Az új munkafüzet létrehozásához válasszuk a munkaablak Üres munkafüzet menüpontját!

 


iDevice ikon Megjegyzés
Az Excel a munkafüzetünknek egy MunkafüzetX nevet ad. Az X szám mindig azt jelzi, hogy hányadik munkafüzetet nyitottuk meg egymás után. A munkafüzetben alapbeállítás esetén három munkalap található. Ha mi akarjuk megszabni, hogy egy új munkafüzet hány lapból álljon, akkor az Eszközök menü Beállítások/Általános párbeszédpanelen, a Lapok száma új munkafüzetben c. mezőben állíthatjuk be a kívánt értéket.


iDevice ikon

Írjuk be az [A 1] cellába a Munkafüzetek kezelése szöveget!