Bevezetés

iDevice ikon

Üdvözöljük Tanulóként abban a tanulási folyamatban, melynek célja, hogy elsajátítsa a minőségbiztosítási ismereteket és jártasságot szerezzen annak gyakorlatában. Tanárként és tananyagszerzőként az a feladatunk, hogy lehetőséget és segítséget adjunk Önnek ahhoz, hogy kellő készséget szerezzen a munkájához kapcsolódó minőségügyi feladatok megoldásában.

 

A tananyag, melyet most tanulmányoz, a minőség ügyével foglalkozik. Azzal a témakörrel, mellyel mindennap találkozhat, Önt is érinti, magánemberként, amikor vásárol, vagy iparost hív, illetve egy szervezet munkatársasként, amikor mások számára állit elő terméket, vagy nyújt valamilyen szolgáltatást. Nehezen találnánk napjainkban ezért olyan vállalkozást, vagy szervezetet, mely ne emelné a minőség fogalmát küldetésének megfogalmazásakor a kiemelt célok közé.

 

A minőség igénye döntő fordulatot hozott az emberek életében világszerte. A minőség terén egymásra vagyunk utalva.  A minőség áthatja mindennapi életünket. A siker nem csak a termékek minőségén, hanem a szervezetek, cégek működésének minőségén is alapul.

 

Jegyezze meg jól:

Nem termékek és szolgáltatások, hanem minőségkultúrák versenyéről van szó!

 

Minden vállalat, szervezet üzleti sikerre törekszik. Ez azonban nem a termékeik, szolgáltatásaik minőségén, hanem belső minőségük színvonalán alapul. Nem lehet sikeres vállalkozás az, amely nem ismeri azokat az eljárásokat, technikákat, amelyekkel a saját kategóriájában a legjobbak közé tartozhat. Mindennapi életünkben már teret nyert a minőség iránti jogos igény. Ennek számos jelét érzékeljük. Gondoljunk csak a fogyasztásunkat alaposan befolyásoló reklámokra, amelyekben egy-egy márka neve meghatározó „minőségmutató".

 

Teljes meggyőződéssel ajánljuk ezt a tananyagot mindazon tanulók számára, akik a minőségügyi ismeretek elsajátításával hozzá akarnak járulni saját maguk, környezetük és szervezetük számára a siker felé vezető út megtalálásához.

A tantárgy a modern minőségmenedzsment általános minőségirányítási és a hazai oktatási megoldásainak legfontosabb ismereteit foglalja magában.

A tantárgy tanításának célja, hogy megismerje:

  • a minőségügyi rendszerek fejlődését
  • a modern minőségmenedzsment módszerek alapjait, alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit és korlátait.
  • a minőségmenedzsment megoldások gyakorlati bevezetését és alkalmazását
  • a minőségügyi problémák megoldásának technikáit.

 

A végső cél az, hogy a tanulási folyamatban alkalmazási gyakorlatot, tapasztalatokat és rutint szerezzen a jövendő szakmájához kapcsolódó feladatok megoldásában.

 

Az egyes fejezetek - fontosságuk miatt - eltérő terjedelműek. A tanulás segítése érdekében azonban olyan tanulási egységeket alakítottunk ki, melyek egyszerre átvehetőek. Természetesen a nagyobb fejezeteket tanulási egységekre bontottuk fel. A tananyaghoz tartozó kiegészítő anyagok olyan ismereteket tárgyalnak (Minőségtechnikák, Jogi vonatkozások), melyeket a tanulónak akkor kell elsajátítania, ha magasabb szintű minőségügyi ismeretekre kíván szert tenni.

Minden tanulási egység elején rövid bevezetőt talál, mely bemutatja, milyen ismeretekre és készségekre tehet szert annak tanulmányozásával. A tanulási egység végén összefoglalások vannak, melyek célja, hogy még egyszer átismételjék az egység alapvető ismereteit.

A tanulási egységek végén található önellenőrző kérdések a tudásuk, gyakorlati ismereteik ellenőrzésére szolgálnak. Tesztelje tudását! Ha meg tudja oldani önállóan a feladatok túlnyomó részét, akkor a vizsgán sem lehet gond.

 

A szerzők