3. Teljes körű minőségirányítás (TQM)

iDevice ikon

A fejezet a korszerű minőségirányítási rendszerek egyik legáltalánosabban elterjedt módszerével a teljes körű minőségirányítási rendszerrel foglalkozik.  A TQM (Total Quality Management), az utóbbi évtized egyik legjelentősebb vezetési irányzata, a hosszú távú üzleti siker vevői elégedettségen keresztül való elérésére szolgáló menedzsment módszer. Ismerete nélkülözhetetlen a modern minőségmenedzsment lényegének megértéséhez. A fejezet áttanulmányozása során megismerkedhet a TQM alapelveivel. 

A minőségmenedzsment a vevőt állítja a középpontba, ezért elvárásainak, igényeinek szintjeit és megismerésének módszereit tudni kell. A marketing és a minőségmenedzsment kapcsolata lényeges elem ebben a folyamatban, elemeit érdemes elsajátítani. A minőségdimenziók a minőségjellemzők értékeléséhez szükségesek. A folyamatos javítás a TQM alapvető eleme, a PDCA elvet ismerni kell. A teljesítmény mérésének szintjeit külön pontban tárgyaljuk. A dolgozók motivációja nélkül nem lehet eredményeket elérni, ebben segítségre van a Maslow elmélet. 

Fontos tudni, hogy ez a fejezet kapcsolódóik más anyagrészekhez is. A TQM fontos eszköze az önértékelés, illetve a minőségfejlesztés eszközeinek, a minőségtechnikáknak ismerete is.