1.3.1. Megrendelők
A vendéglátó rendezvények sokszínűsége miatt megrendelőként többen is szóba jöhetnek: magánszemélyek, cégek, intézmények, állami szervek stb.
-
Állami szervek, intézmények
Az ilyen típusú rendezvényeken nagyon fontos a protokoll, és sok esetben közbeszerzési pályázaton lehet elnyerni a szervezési jogot, melynek óriási a presztízsértéke.
-
Vállalkozások, cégek
A gazdasági életben rendezvényt tartani önmagában ma már nem számít rendkívüli dolognak, ezért a rendezvény értékét az alkalom és a lebonyolítás körülményei határozzák meg. A megrendelők e csoportja nagyon érzékeny a jogszabályi környezet változásaira, elég ha csak a 2003-2004-es üzleti vendéglátást érintő áfatörvény-módosítására gondolunk.
o Kisvállalkozások
Ritkán, évente egyszer-kétszer jelentkeznek megrendelőként, általában 20-100 fő közötti rendezvény lebonyolítását igénylik. A legjellemzőbb alkalmak: kisebb konferenciák, sajtófogadások, karácsonyi és szilveszteri partik. Elvárásaik magasak, de anyagi lehetőségeik korlátozottak.
o Feltörekvő vállalkozások
A piacon a feltörekvő vállalkozások rendezvényeik egyediségével próbálják felhívni magukra a figyelmet. Megkövetelik a minőséget, és méltányolják az értékarányos árakat.
o Nagyvállalkozások
Gyakran jelentkeznek nagyobb létszámú rendezvények megrendelésével, melyek lebonyolítására nem minden erre szakosodott vállalkozás alkalmas. Rendezvényeiken lényeges szempont a magas minőség, a tekintély megkövetelése és közvetítése.
o Nagy nemzetközi cégek
E cégek kiforrott szervezeti kultúrával rendelkeznek, nagy figyelmet és anyagiakt fordítanak a marketingre. A nemzetközileg is ismert vállalatok akár több ezer fős rendezvényeket is rendelhetnek, ahol a legfontosabb szempont a cég hírének megfelelő körülmények, illetve környezet kialakítása, a presztízsnek való megfelelés.
-
Egyéb szervezetek
A tudomány, a sport és a kultúra területéről számtalan szervezet jelenhet meg megrendelőként. Ezeknek a szervezeteknek korlátozottak az anyagi lehetőségeik.
-
Magánszemélyek
A vendéglátásban üzleti szempontból nagy szerepe van a magánszemélyek családi, társasági jellegű összejöveteleinek. Számtalan különböző típusú rendezvény szervezésére kerülhet sor: esküvő, születésnap, ballagási ebéd, házavató lebonyolítása stb.
Napjaink új irányzata egyes társadalmi csoportoknál a társasági élethez kapcsolódó, összejövetel jellegű koktélpartik, gardenpartik szervezése. A tapasztalat az, hogy az igények nem mindig vannak összhangban a fizetőképességgel és a rendezvények megvalósíthatóságával.