8.2. Szövegek kezelése

iDevice ikon

Importálás/begépelés

1.    Hozzunk létre egy szövegdobozt a Flash eszköztárának segítségével a színpadon! (T gyorsbillentyű)

2.    Állítsuk be a szövegdoboz paramétereit a Properties panelen:

45. ábra
Szöveg paraméterek

Static text:         állandó, futás közben nem változó szövegek (grafikához, animációhoz stb.)

Dynamic text    szkripttel írható/olvasható szöveg, szkrollozható szöveg

Input text:          adatbeviteli szövegdoboz

 

3.    Gépeljük be a szöveget a dobozba, vagy illesszük be a tartalmat a vágólapról!

 

Futásidejű betöltés

Betölthető lokális állományok: TXT, XML

1.    Hozzunk létre egy „pelda.txt" szöveges állományt egy egyszerű szövegszerkesztővel (pl. Jegyzettömb), UTF-8 kódolással. Helyezzük el a következő szöveget a txt fájlban:

Változót definiáltunk a szöveges állományban, a változót a szövegdobozhoz fogjuk hozzárendelni.

2.    Készítsünk dinamikus szövegdobozt: a Variable mezőbe írjuk be a szöveges állományban található változónevet!

46. ábra
Változó hozzárendelése a szövegdobozhoz

3.    A képkocka szkripten a következő utasítással töltsük be a szöveges állományból a változókat:

4.    Mentsük a Flash alkalmazásunkat a szöveges állománnyal megegyező könyvtárba, és futtassuk a programot!