8.2. Szövegek kezelése
Importálás/begépelés
1. Hozzunk létre egy szövegdobozt a Flash eszköztárának segítségével a színpadon! (T gyorsbillentyű)
2. Állítsuk be a szövegdoboz paramétereit a Properties panelen:
45. ábra
Szöveg paraméterek
Static text: állandó, futás közben nem változó szövegek (grafikához, animációhoz stb.)
Dynamic text szkripttel írható/olvasható szöveg, szkrollozható szöveg
Input text: adatbeviteli szövegdoboz
3. Gépeljük be a szöveget a dobozba, vagy illesszük be a tartalmat a vágólapról!
Futásidejű betöltés
Betölthető lokális állományok: TXT, XML
1. Hozzunk létre egy „pelda.txt" szöveges állományt egy egyszerű szövegszerkesztővel (pl. Jegyzettömb), UTF-8 kódolással. Helyezzük el a következő szöveget a txt fájlban:
Változót definiáltunk a szöveges állományban, a változót a szövegdobozhoz fogjuk hozzárendelni.
2. Készítsünk dinamikus szövegdobozt: a Variable mezőbe írjuk be a szöveges állományban található változónevet!
46. ábra
Változó hozzárendelése a szövegdobozhoz
3. A képkocka szkripten a következő utasítással töltsük be a szöveges állományból a változókat:
4. Mentsük a Flash alkalmazásunkat a szöveges állománnyal megegyező könyvtárba, és futtassuk a programot!