3.4 Összefoglalás
Fontos része a fejezetnek a vezetői alapfunkciók megvizsgálása. Ezek a következők:
- A tervezés jövőbeni állapotok, illetve állapotváltozások, valamint akciók meghatározására irányul
- A szervezés az emberek, anyagi eszközök együttműködésének szabályozása, egységes cél kialakítása érdekében
- Az írányítás a vezetőknek az a törekvése, hogy a kitűzött célokat elérje a vállalat
- A koordináció az egyes szervezeti egységek és tevékenységének összehangolása
- Az ellenőrzés az elvégzett feladatok eredményének összehasonlítása a célkitűzéssel, mely alapján a vezetés eldöntheti, hogy szükséges-e további beavatkozás.
Az iskolai vezetés sajátosságaival a fejezet külön pontja foglalkozik. Ebben az alfejezetben megvizsgáltuk az iskolai vezetés szintjeit, feladatait, az előzőekben tárgyalt alapfunkciókat figyelembe véve.
A fejezet végén néhány érdekes vezetési módszerrel ismerkedhetünk meg, ezek közül a legfontosabb a standardizálás. E módszer lényege, hogy a teljes folyamatot standardokra - elemi egységekre - bontjuk, és a standardokból építkezünk.