5.1. A grafikák funkciói
Egy multimédiás alkalmazás használatakor a számítógép képernyőjén minden pillanatban szövegek, ikonok, fotók és vektoros grafikák, háromdimenziós elemek, jellegzetes nyomógombok együttesét látjuk. A képernyő az a hely, ahol az interakció történik, de sokkal többet nyújt annál, mint hogy megjeleníti az általunk megálmodott képeket: ez a felület teremti meg a felhasználó elsődleges kapcsolódási felületét a látható multimédiás tartalomhoz.
A grafikák felhasználása tehát igen sokrétű lehet:
- A grafikák adják az oldal legfontosabb felületi elemeit, a képernyő kinézetét (hátterek, fejlécek, logó stb.).
- A multimédiás tartalomban a grafikáknak igen fontos szerepük van: megfelelően kombinálva egyéb multimédiás tartalmakkal, jelentősen segíthetik a tartalom átadását, nagy segítséget nyújtanak a közölni kívánt információ továbbításában. („Egy jól megválasztott kép felér ezer szóval.")
- Grafikus elemekkel jóval áttekinthetőbb, ergonomikusabb, kényelmesebb kezelőfelületeket készíthetünk.
- A megfelelően megválasztott és szerkesztett grafikai elemekkel magának a kezelőfelületnek is adhatunk információközlő funkciót. (Pl. megfelelő színekkel, formavilággal tartalmi többletet, hangulatot adhatunk a multimédiás alkalmazásnak stb.)