5.2. Grafikák készítése
A multimédiás alkalmazásban felhasználni kívánt képekhez, grafikákhoz sokféle módon juthatunk hozzá:
- Készíthetünk saját képeket, fényképezőgéppel, kamerával, mobiltelefonnal.
- Szabadkézi, papíron létrehozott grafikákat szkenneléssel digitális formába önthetünk.
- Meglévő analóg képeinket számtalan digitalizálási eszközzel számítógépre vihetünk.
- Professzionális képszerkesztő, rajzoló, 3D szerkesztő programokkal szoftveresen is létrehozhatunk grafikus tartalmakat.
Az így létrehozott grafikai forrásállományokat minden esetben szerkesztenünk kell, hogy a végleges alkalmazásban már a minden tekintetben optimalizált állományokat tudjuk felhasználni.
A grafikák optimalizálásának szempontjai a következők lehetnek:
- képek átméretezése a szükséges felbontásra;
- tömörítés beállítása az alkalmazás igényeinek megfelelően;
- színegyensúly/telítettség/kontraszt/fényerő beállítása;
- elemek törlése és hozzáadása a képhez;
- vágás;
- effektusok készítése;
- több kép összeillesztése.
Ezeket az utólagos munkafolyamatokat általában egy professzionális kép- és grafikaszerkesztő programmal szükséges elvégezni. Ezek a programok minden grafikai szerkesztéshez szükséges funkciót tartalmaznak. (Pl. az Adobe Photoshop a képek szerkesztéséhez, az Adobe Illustrator, a CorelDraw a grafikák szerkesztésére, létrehozására ideális.) A szerzői rendszerek általában csak a legszükségesebb grafikai alapfunkciókkal rendelkeznek, összességében tehát elmondható, hogy professzionális grafikai szerkesztő munkára csak korlátozottan alkalmasak.