5.2. Grafikák készítése

iDevice ikon

A multimédiás alkalmazásban felhasználni kívánt képekhez, grafikákhoz sokféle módon juthatunk hozzá:

  • Készíthetünk saját képeket, fényképezőgéppel, kamerával, mobiltelefonnal.
  • Szabadkézi, papíron létrehozott grafikákat szkenneléssel digitális formába önthetünk.
  • Meglévő analóg képeinket számtalan digitalizálási eszközzel számítógépre vihetünk.
  • Professzionális képszerkesztő, rajzoló, 3D szerkesztő programokkal szoftveresen is létrehozhatunk grafikus tartalmakat.

Az így létrehozott grafikai forrásállományokat minden esetben szerkesztenünk kell, hogy a végleges alkalmazásban már a minden tekintetben optimalizált állományokat tudjuk felhasználni.

A grafikák optimalizálásának szempontjai a következők lehetnek:

  • képek átméretezése a szükséges felbontásra;
  • tömörítés beállítása az alkalmazás igényeinek megfelelően;
  • színegyensúly/telítettség/kontraszt/fényerő beállítása;
  • elemek törlése és hozzáadása a képhez;
  • vágás;
  • effektusok készítése;
  • több kép összeillesztése.

Ezeket az utólagos munkafolyamatokat általában egy professzionális kép- és grafikaszerkesztő programmal szükséges elvégezni. Ezek a programok minden grafikai szerkesztéshez szükséges funkciót tartalmaznak. (Pl. az Adobe Photoshop a képek szerkesztéséhez, az Adobe Illustrator, a CorelDraw a grafikák szerkesztésére, létrehozására ideális.) A szerzői rendszerek általában csak a legszükségesebb grafikai alapfunkciókkal rendelkeznek, összességében tehát elmondható, hogy professzionális grafikai szerkesztő munkára csak korlátozottan alkalmasak.