4.3 Önellenőrző kérdések

iDevice ikon Szókitöltős teszt
Határozza meg amarketingkörnyezet fogalmát: Írja be a hiányzó szavakat!

A marketingkörnyezet azokat a piaci és nem piaci erőketfoglalja magába, amelyek hatással vannak a vállalat tevékenységére, céljaira,stratégiájára. A marketingkörnyezetet két nagy területre szokás felosztani: re és re.

  

Feleletválasztós teszt (több jó válasz)
Válassza ki akörnyezetelemzés három fontos vizsgálati kritériumát!
célpiacmeghatározása
stratégiaalkotás
külső környezet meghatározása
belső környezet meghatározása
piacilehetőségek elemzése
reklámstratégia
értékesítési stratégia
kormányzati stratégiák vizsgálata



iDevice ikon Szókitöltős teszt
Határozza meg amikrokörnyezet és a makrokörnyezet fogalmát és a tényezők két nagy csoportját!

A tényezők azún. ellenőrizhető marketingváltozók, melyek a következők: belső környezet(tulajdonos, menedzser, alkalmazott) és külső környezet (termelő, piaciközvetítők, fogyasztók, közvélemény).

A tényezők a nem ellenőrizhető marketingváltozók: társadalmi tényezők,technológiai, műszaki tényezők, gazdasági tényezők, környezeti tényezők, politikai,jogi tényezők.

  

Feleletválasztós teszt (több jó válasz)
Válassza ki afelsoroltak közül, milyen célpiacokat különböztetünk meg a vállalat vevőiszempontjából?
szolgáltatói piac
ipari piac
kiskereskedelmi piac
kormányzati ésnonprofit piac
nemzetközipiac
nagykereskedelmi piac
belső piac
fogyasztóipiac
államigazgatási piac
viszonteladóipiac