4.3 Önellenőrző kérdések
Szókitöltős teszt
Határozza meg amarketingkörnyezet fogalmát: Írja be a hiányzó szavakat!
A marketingkörnyezet azokat a piaci és nem piaci erőketfoglalja magába, amelyek hatással vannak a vállalat tevékenységére, céljaira,stratégiájára. A marketingkörnyezetet két nagy területre szokás felosztani:
Feleletválasztós teszt (több jó válasz)
Válassza ki akörnyezetelemzés három fontos vizsgálati kritériumát!
célpiacmeghatározása | |
stratégiaalkotás | |
külső környezet meghatározása | |
belső környezet meghatározása | |
piacilehetőségek elemzése | |
reklámstratégia | |
értékesítési stratégia | |
kormányzati stratégiák vizsgálata | |
Szókitöltős teszt
Határozza meg amikrokörnyezet és a makrokörnyezet fogalmát és a tényezők két nagy csoportját!
A
tényezők azún. ellenőrizhető marketingváltozók, melyek a következők: belső környezet(tulajdonos, menedzser, alkalmazott) és külső környezet (termelő, piaciközvetítők, fogyasztók, közvélemény).A
Feleletválasztós teszt (több jó válasz)
Válassza ki afelsoroltak közül, milyen célpiacokat különböztetünk meg a vállalat vevőiszempontjából?
szolgáltatói piac | |
ipari piac | |
kiskereskedelmi piac | |
kormányzati ésnonprofit piac | |
nemzetközipiac | |
nagykereskedelmi piac | |
belső piac | |
fogyasztóipiac | |
államigazgatási piac | |
viszonteladóipiac | |