2. Minőségirányítási kézikönyv
2. Minőségirányítási kézikönyv
14.ábra
Minőségirányítási kézikönyv
Minőségügyi kézikönyvet különböző okokból készíthetnek cégek, pl.:
1. az alkalmazottakat megismertessék a vállalat minőségpolitikájával eljárásaival és követelményeivel,
2. dokumentált alapot biztosítson a rendszer auditjához,
3. annak bemutatására, hogy a rendszer megfelel a vevői követelményeknek,
4. hasznos propagandaanyag lehet, megfelelő külalakkal cégismertetőként is megállja a helyét.
A kézikönyv felépítését a szabvány nem határozza meg, éppen ezért érdemes úgy felépíteni a kézikönyvet, hogy ez összhangban legyen a szervezet jellegével.
A kézikönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:
- cím, cél, alkalmazási terület,
- tartalomjegyzék,
- bevezetés: a szervezet tevékenységéről, történetéről,
- minőségpolitika és minőségcélok,
- a szervezet felépítése, felelősségek és hatáskörök,
- a minőségirányítási rendszer folyamatainak leírása vagy utalás az eljárásokra,
- mellékletek.
A szabvány a 4.2. pontja további irányelveket ad a kézikönyv elkészítéséhez.