2. Minőségirányítási kézikönyv

iDevice ikon

2. Minőségirányítási kézikönyv

 

 

14.ábra
Minőségirányítási kézikönyv

 

Minőségügyi kézikönyvet különböző okokból készíthetnek cégek, pl.:

 

1.    az alkalmazottakat megismertessék a vállalat minőségpolitikájával eljárásaival és követelményeivel,

2.    dokumentált alapot biztosítson a rendszer auditjához,

3.    annak bemutatására, hogy a rendszer megfelel a vevői követelményeknek,

4.    hasznos propagandaanyag lehet, megfelelő külalakkal cégismertetőként is megállja a helyét.

A kézikönyv felépítését a szabvány nem határozza meg, éppen ezért érdemes úgy felépíteni a kézikönyvet, hogy ez összhangban legyen a szervezet jellegével.

 

A kézikönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • cím, cél, alkalmazási terület,
  • tartalomjegyzék,
  • bevezetés: a szervezet tevékenységéről, történetéről,
  • minőségpolitika és minőségcélok,
  • a szervezet felépítése, felelősségek és hatáskörök,
  • a minőségirányítási rendszer folyamatainak leírása vagy utalás az eljárásokra,
  • mellékletek.

A szabvány a 4.2. pontja további irányelveket ad a kézikönyv elkészítéséhez.