5.2 A piacszegmentáció folyamata
A piacszegmentáció az a módszer, melynek segítségével a vállalat azonosítani tudja a piacon a hasonló tulajdonságú vevők homogén csoportjait, amelyek igényeit, szükségleteit termékei és szolgáltatásai révén a versenytársakhoz képest hatékonyabban tudja kielégíteni.
A piacszegmentáció
- segíti a célpiacok beazonosítását, kiválasztását;
- információt nyújt a marketing-mix kialakításához a célcsoport igényeit figyelembe véve;
- lehetővé teszi, hogy a vállalat az egyes célcsoportjainak, az azok igényeinek legmegfelelőbb (tehát célcsoportonként differenciált) marketingstratégiát alakítson ki.
A piac szegmentálásának (részekre osztásának) a következő fázisait különböztetjük meg:
|
FÁZIS |
MUNKAFOLYAMAT |
1. |
Piac meghatározása Szegmentáció Segmentation |
|
2. |
Célpiacok kiválasztása Targeting |
|
3. |
Pozícionálás Positioning |
|
27.ábra
A piac szegmentálásának fázisai