5.5 Összefoglalás
Összefoglalásul tekintsük át a piacszegmentáció lépéseit!
1. Piac meghatározása |
Azon piac kiválasztása, amelyet a vállalat meg akar célozni, amelynek értékesíteni akarja termékeit. |
2. Szegmentációs ismérvek meghatározása |
A vállalat földrajzi, demográfiai, társadalmi, pszichografikus és magatartásai változók alapján meghatározza a szegmentációs ismérveket. |
3. Célcsoport kiválasztása |
A vállalat számára megfelelő szegmentumok kiválasztása, a vállalat marketingtevékenységének középpontjába állítása. |
4. Szegmentációs stratégiák meghatározása |
|
5. Szegmentumok elemzése |
Pozícionálás (egy adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása, fogyasztóban való tudatosítása) |
28.ábra
A piacszegmentáció lépései (STP-marketing)
Mindehhez az alábbi piacszegmentációval kapcsolatos követelményeknek kell megfelelni:
- mérhetőség - vevők csoportosítására felhasznált jellemzőknek mérhetőnek kell lennie;
- elérhetőség - a vállalatoknak fel kell tárniuk, milyen marketingeszközökkel tudják elérni célközönségüket;
- idő - a szegmentumnak hosszú időn át változatlannak kell lennie.