5.5 Összefoglalás

iDevice ikon

Összefoglalásul tekintsük át a piacszegmentáció lépéseit!

 

1. Piac meghatározása

Azon piac kiválasztása, amelyet a vállalat meg akar célozni, amelynek értékesíteni akarja termékeit.

2. Szegmentációs ismérvek meghatározása

A vállalat földrajzi, demográfiai, társadalmi, pszichografikus és magatartásai változók alapján meghatározza a szegmentációs ismérveket.

3. Célcsoport kiválasztása

A vállalat számára megfelelő szegmentumok kiválasztása, a vállalat marketingtevékenységének középpontjába állítása.

4. Szegmentációs stratégiák meghatározása

  • Koncentrált marketing (a piac egy nagyobb szegmentumára koncentrál)
  • Differenciált marketing (a piacon lévő főbb szegmentumokat célozza meg a vállalat, különböző marketing -mixszel)
  • Differenciálatlan marketing (ugyanazt a terméket kínálja ugyanolyan marketing-mixszel a vállalat minden vevő számára)

5. Szegmentumok elemzése

Pozícionálás (egy adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása, fogyasztóban való tudatosítása)

 

28.ábra
A piacszegmentáció lépései (STP-marketing)

 

Mindehhez az alábbi piacszegmentációval kapcsolatos követelményeknek kell megfelelni:

  • mérhetőség - vevők csoportosítására felhasznált jellemzőknek mérhetőnek kell lennie;
  • elérhetőség - a vállalatoknak fel kell tárniuk, milyen marketingeszközökkel tudják elérni célközönségüket;
  • idő - a szegmentumnak hosszú időn át változatlannak kell lennie.