5.6 Önellenőrző kérdések
Szókitöltős teszt
Egészítse ki a mondatot, válassza ki a helyes piacifogalmat!
A
az amódszer, melynek segítségével a vállalat azonosítani tudja a piacon a hasonlótulajdonságú vevők homogén csoportjait, amelyek igényeit, szükségleteittermékei és szolgáltatásai révén a versenytársakhoz képest hatékonyabban tudjakielégíteni
Feleletválasztós teszt
Melyik célpiac-kiválasztási módról van szó? Válassza ki afelsorolt lehetőségek közül!
A célcsoportképzés egyik lehetősége. A piacon egy szegmensmegismerésére specializálódik, az adott szegmentum igényeit próbálják minéljobban kielégíteni.
Jellemzője: nincs versenytárs (vagy elhanyagolható), ezértkönnyű a piac; a vállalat speciális adottsága az adott szegmens kiszolgálásátteszi lehetővé; korlátozott erőforrások miatt csak egy szegmenst képes ellátnia vállalat.
koncentrált marketing | |
szelektívszakosodás | |
termékszakosodás | |
piacszakosodás | |
teljes piacilefedés |
Feleletválasztós teszt
Melyik célpiac-kiválasztásimódról van szó az alábbi képen?
koncentrált marketing | |
szelektívszakosodás | |
termékszakosodás | |
piacszakosodás | |
teljes piacilefedés |
Feleletválasztós teszt
Mi a jellemző az iméntkiválasztott módra?
A vállalat azokat a szegmenseket választja ki,amelyek teljes mértékbenmegfelelnek céljainak és erőforrásainak. | |
A vállalat speciális adottsága az adott szegmens kiszolgálását teszi lehetővé. | |
A vállalat egyfajta termékrespecializálódik, melyet különböző fogyasztói csoportoknál értékesít. | |
Egy piacon több terméket kínál, mellyel bizonyos fogyasztói csoporttöbbfajta igényét tudja kielégíteni. | |
A vállalat megpróbálja minden fogyasztói csoport valamennyi igényét az összes termékbőlkielégíteni. |
Feleletválasztós teszt
Apiac szegmentálásának fázisai közül melyikhez tartoznak a következőmunkafolyamatok?
- szegmentáció alapjául szolgáló ismérvek meghatározása
- szegmentumok kialakítása és kiválasztása
- kiválasztott szegmentumok elemzése (piaci szegmentumok és a vállalat erőforrásainak egybevetése a lehetséges piaci célok meghatározása érdekében)
Piacmeghatározása | |
Szegmentáció(Segmentation) | |
Célpiacok kiválasztása (Targeting) | |
Pozícionálás(Positioning) |