5.6 Önellenőrző kérdések

iDevice ikon Szókitöltős teszt

Egészítse ki a mondatot, válassza ki a helyes piacifogalmat!

A az amódszer, melynek segítségével a vállalat azonosítani tudja a piacon a hasonlótulajdonságú vevők homogén csoportjait, amelyek igényeit, szükségleteittermékei és szolgáltatásai révén a versenytársakhoz képest hatékonyabban tudjakielégíteni
  

iDevice kérdés ikon Feleletválasztós teszt

Melyik célpiac-kiválasztási módról van szó? Válassza ki afelsorolt lehetőségek közül!

A célcsoportképzés egyik lehetősége. A piacon egy szegmensmegismerésére specializálódik, az adott szegmentum igényeit próbálják minéljobban kielégíteni.

Jellemzője: nincs versenytárs (vagy elhanyagolható), ezértkönnyű a piac; a vállalat speciális adottsága az adott szegmens kiszolgálásátteszi lehetővé; korlátozott erőforrások miatt csak egy szegmenst képes ellátnia vállalat.

  
koncentrált marketing
szelektívszakosodás
termékszakosodás
piacszakosodás
teljes piacilefedés

iDevice kérdés ikon Feleletválasztós teszt

Melyik célpiac-kiválasztásimódról van szó az alábbi képen?

  
koncentrált marketing
szelektívszakosodás
termékszakosodás
piacszakosodás
teljes piacilefedés

iDevice kérdés ikon Feleletválasztós teszt
Mi a jellemző az iméntkiválasztott módra?
  
A vállalat azokat a szegmenseket választja ki,amelyek teljes mértékbenmegfelelnek céljainak és erőforrásainak.
A vállalat speciális adottsága az adott szegmens kiszolgálását teszi lehetővé.
A vállalat egyfajta termékrespecializálódik, melyet különböző fogyasztói csoportoknál értékesít.
Egy piacon több terméket kínál, mellyel bizonyos fogyasztói csoporttöbbfajta igényét tudja kielégíteni.
A vállalat megpróbálja minden fogyasztói csoport valamennyi igényét az összes termékbőlkielégíteni.

iDevice kérdés ikon Feleletválasztós teszt

Apiac szegmentálásának fázisai közül melyikhez tartoznak a következőmunkafolyamatok?

  • szegmentáció alapjául szolgáló ismérvek meghatározása
  • szegmentumok kialakítása és kiválasztása
  • kiválasztott szegmentumok elemzése (piaci szegmentumok és a vállalat erőforrásainak egybevetése a lehetséges piaci célok meghatározása érdekében)
  
Piacmeghatározása
Szegmentáció(Segmentation)
Célpiacok kiválasztása (Targeting)
Pozícionálás(Positioning)