A marketing, mint belső szolgáltatás

iDevice ikon

A marketing, mint belső szolgáltatás

 

A versenytársainkkal való összehasonlítást legjobban a vevők tudják elvégezni!

 

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy vevőink is emberek, illetve csoportok, ahol az értékítélet természetszerűleg tartalmaz sok szubjektív elemet. Így a minőség megítélése sem nélkülöz szubjektív elemeket. A minőség tehát viszonylagos, nem lehet egyértelműen objektív minőséget megállapítani. Mindig csak egy jól meghatározott vevői csoportra, rétegre értelmezhető.

 

Az értékteremtő folyamat élén álló marketing kulcspozíciót foglal el a vevők követelményeinek a termékbe és szolgáltatásba való átültetésében. Emiatt különösen fontos a belső és külső szállítói kapcsolatok elemzése. 

A minőséghurok bemutatásánál már egyértelműen kiderült, hogy a marketing nagyon fontos szerepet tölt be, mégpedig a vevők igényeinek a termékbe, szolgáltatásba történő átültetésében, megfogalmazásában, közvetítésében. 

A marketing vállalati megítélését, szerepét a minőségmenedzsment, a korszerű minőségszemlélet átalakította. A vevő igényeinek a minőségszemlélet középpontba állítása szükségszerűvé tette azok pontos felmérését és meghatározását. Ha megpróbáljuk a termékek és szolgáltatások minőségét a vevők igényeihez igazítani, akkor a minőség egyedüli mércéje csakis a vevői megítélés lehet. 

A vevők ismert vagy látens igényeit a piackutatás, a marketing eszközeivel lehet megismerni. Az éles piaci verseny kikényszeríti a vevők igényeinek, véleményének állandó figyelését. A kapott eredményeket elemezni kell. 

Ott, ahol vevőszolgálatot működtetnek, a visszacsatolás közvetlen lehet. A vevői értékítélet, elvárások, kielégítések megítélésére, felmérésére saját marketing egységünk mellett, külső, erre szakosodott intézményeket is felkérhetünk.