Folyamatközpontú minőségjavítás

iDevice ikon

Folyamatközpontú minőségjavítás

 

Az új minőségkoncepció szerint a minőség javítása a termékmenedzselés helyett a folyamatok menedzselését jelenti.

A hagyományos módszer a termékre, vagy a szolgáltatásra összpontosított. A minőség javítása a beérkező nyersanyagok, félkész anyagok illetve a kimenő végtermékek, szolgáltatások fokozott ellenőrzését kívánta meg. Ezzel biztosították a jobb minőséget, de nagy költségráfordítással. A modern minőségjavítás folyamatközpontú és nem feltétlenül jelenti a költségek növekedését.

 

A folyamat menedzselése integrálódik a vevőtől a szállítóig terjedő láncon. A folyamatokon keresztüli minőségjavítás a vevőtől a szállítóig terjedő tevékenységek egységes megközelítésén alapszik. A folyamatmenedzselés elismeri a csoportban dolgozók értékét, akik terméket állítanak elő, és szolgáltatásokat nyújtanak. Ezzel egyidejűleg a vevők és a szállítók szerepét is elismeri és integrálja azokat a rendszereket, melyek ez utóbbi kettővel cserélnek információkat.