1.5 Összefoglalás

iDevice ikon

Az első egység összefoglalásaként tekintsük át a fontosabb alapfogalmakat és azok összefüggéseit! 

A marketing nem más, mint

  • társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek alapja az optimális megoldás keresése, vagyis
    • a megfelelő terméket/szolgáltatást kínálni
    • a megfelelő fogyasztónak
    • a megfelelő áron, helyen és időben
    • a megfelelő kiegészítő szolgáltatásokkal

annak érdekében, hogy a vállalat - miközben profitot realizál - ki tudja elégíteni a fogyasztók igényeit, szükségleteit. 

Mindehhez a piac mint a cserekapcsolatok színtere biztosít lehetőséget a vállalat számára, ahol az a

  • termékeivel (mely generikus-, elvárt-, kiterjesztett termékösszetevőkből áll) és
  • szolgáltatásaival (melyek a HIPI-elv szerint jellemezhetők)

próbálja a vevők igényeit és szükségleteit (ld. Maslow-piramis) nyereségesen kielégíteni. 

A vevő a szükségletkielégítéshez preferenciarendszert, hasznosságot társít, mely alapján megpróbálja a szűkösen rendelkezésre álló jövedelmét (amely a vállalat számára a fizetőképes keresletet jelenti) a számára lehető leghasznosabban elkölteni. 

 

A marketing alapfogalmai és összefüggései 

A marketing alapfogalmait, azok összefüggéseit szemlélteti a következő ábra: 

 

6. ábra
A marketing alapfogalmai és azok összefüggései