1.5 Összefoglalás
Az első egység összefoglalásaként tekintsük át a fontosabb alapfogalmakat és azok összefüggéseit!
A marketing nem más, mint
-
társadalmi
és vezetési lépések láncolata, melynek alapja az optimális megoldás keresése, vagyis
- a megfelelő terméket/szolgáltatást kínálni
- a megfelelő fogyasztónak
- a megfelelő áron, helyen és időben
- a megfelelő kiegészítő szolgáltatásokkal
annak érdekében, hogy a vállalat - miközben profitot realizál - ki tudja elégíteni a fogyasztók igényeit, szükségleteit.
Mindehhez a piac mint a cserekapcsolatok színtere biztosít lehetőséget a vállalat számára, ahol az a
- termékeivel (mely generikus-, elvárt-, kiterjesztett termékösszetevőkből áll) és
- szolgáltatásaival (melyek a HIPI-elv szerint jellemezhetők)
próbálja a vevők igényeit és szükségleteit (ld. Maslow-piramis) nyereségesen kielégíteni.
A vevő a szükségletkielégítéshez preferenciarendszert, hasznosságot társít, mely alapján megpróbálja a szűkösen rendelkezésre álló jövedelmét (amely a vállalat számára a fizetőképes keresletet jelenti) a számára lehető leghasznosabban elkölteni.
A marketing alapfogalmai és összefüggései
A marketing alapfogalmait, azok összefüggéseit szemlélteti a következő ábra:
6. ábra
A
marketing alapfogalmai és azok összefüggései