3.2.1 Belső környezeti tényezők – Erősségek, Gyengeségek

iDevice ikon

Fontos tudnunk, hogy célpiacunkat hogyan, milyen termékekkel/szolgáltatásokkal „támadja" a konkurencia. Leggyakoribb sikertényezők lehetnek az alacsony ár, gyors kiszolgálás, széleskörű szolgáltatások stb. A vállalat által meghatározott legfontosabb sikertényezőkkel kapcsolatban kell megvizsgálnunk vállalkozásunk erősségeit és gyengeségeit.

Nézzünk néhány példát, milyen paraméterek sorolhatók a vállalkozás erős és gyenge pontjai közé!

Erősség:

  • kreatív, határozott, magas szaktudású menedzsment
  • magas műszaki színvonal
  • rugalmas (decentralizált) szervezet
  • érdekeltségi szintek motiváltsága (tulajdonos, menedzser, alkalmazott)
  • jó hírnév
  • fejlesztések finanszírozását lehetővé tévő tőke

 

Gyengeség:

  • fejletlen infrastruktúra
  • tőkehiány
  • vezetési, szakmai ismeretek hiánya
  • kialakulatlan szervezeti struktúra
  • vállalatvezetés rivalizálása
  • gyenge menedzsment (kompetencia hiánya)
  • bürokratikusan működő szervezet
  • elavult géppark, technológia
  • megújulás hiánya
  • folyamatos, ismétlődő likviditás hiány
  • nem kidolgozott, nem tudatos marketing tevékenység