3.2 A vállalat külső, belső környezetének elemzése

iDevice ikon

A marketingcélok és a hosszú távú stratégiai marketing meghatározása szempontjából szükséges áttekintetnünk a SWOT-analízist, amely a vállalat külső és belső környezetét vizsgálja az alábbi aspektusokból:

A SWOT 4 angol szó kezdőbetűjéből ered:

       
STRENGHTS - Erősségek  

Mik a vállalkozásom versenytársaktól megkülönböztető erősségei és gyengeségei?

Célpiacom vevői miért az én termékemet/szolgáltatásomat vásárolják?

WEAKNESSES - Gyengeségek  
 


 

OPPORTUNITIES - Lehetőségek

THREATS - Veszélyek

Mik a lehetőségei a vállalatomnak a piacon?

Mik a vállalatot fenyegető jelenlegi és jövőbeni veszélyek az általunk fontosnak tartott piaci szegmensben?


SWOT-analízist nemcsak a vállalat egészére, de minden kulcstermékre/szolgáltatásra és piaci szegmensre vonatkozóan célszerű elkészíteni.