2.1.2 Termékorientált szemléletmód

iDevice ikon

A termékorientált szakaszban az áruhiány már kevésbé volt jellemző. A piac felvevőképessége korlátlannak tűnt, hiszen az általános gazdasági konjunktúra hatására megnőtt a piaci potenciál.

A termékorientált szemléletmód szerint a fogyasztók mindenben a legjobbat preferálják (az első osztályú minőséget, a legjobb teljesítményű terméket stb.).

A vállalatok a termékfejlesztésre koncentrálnak, céljuk olyan termék előállítása, ami a vállalat mérnökei (termékfejlesztői) szerint a legjobb a fogyasztóknak, nem törődve a fogyasztó tényleges igényeivel.

A fogyasztói szükséglet helyett kizárólag a termék áll a fejlesztés, gyártás középpontjában (eltávolodva a piaci igényektől, szükségletektől). Ez a folyamat vezet az ún. marketing rövidlátáshoz.