2.1.5 Társadalomorientált szemléletmód

iDevice ikon

A társadalomorientált szemléletmódban a fogyasztói igények elsőrendű kielégítése mellé belépnek a társadalmi igények és szükségletek is. Hiszen a fogyasztónak vannak olyan igényei is, amelyek ellentétesek a társadalom érdekeivel (pl. újra nem hasznosítható csomagolóanyagok), ezért egyensúlyt kell teremteni a társadalmi és az egyéni érdekek között. A fogyasztót középpontba állító fogyasztóorientált koncepció nem veszi figyelembe a globális, társadalmakat érintő problémákat, mint például a környezetszennyezés, nyersanyagforrások kimerülése, globális felmelegedés stb.

A társadalomorientált szemléletmód szerint a vállalatnak három tényezőt kell összhangba hozni tevékenységei (K+F, termelés, értékesítés) folyamán:

  • vállalati nyereség;
  • fogyasztói szükségletek;
  • társadalmi érdekek.