2.2.5 Társadalomorientált vállalati koncepció

iDevice ikon

A társadalomorientált vállalati koncepció keretében a vállalat feladata, hogy úgy határozza meg a célpiacok szükségleteit, igényeit, hogy a konkurenciánál hatékonyabban legyen képes azokat kielégíteni, miközben megőrzi és bővíti a fogyasztó és a társadalom jólétét.

Az elektronika és az informatika fejlődésének köszönhetően lehetővé válik az egyénre szabott kínálat kialakítása. Ugyanakkor a környezetet fenyegető veszélyek felismerése erősíti a „társadalmi gondolkodást". A társadalom felismeri, hogy a fogyasztói szükségletek mindenek fölé helyezése árthat a fogyasztónak (pl. kábítószer, dohányzás) és árthat a társadalomnak is (pl. környezetszennyezés, légszennyezés a növekvő hulladék miatt).

Tehát cél, hogy a társadalmi érdekek és az egyéni érdekek harmóniában legyenek.